vrijdag 28 februari 2020

Verwondering

Het blijft bijzonder te ervaren hoe goed Reiki mensen doet. 
Zo ook vandaag...

Twee maanden geleden behandelde ik haar voor het eerst. Inmiddels is ze al een paar keer bij me geweest voor een Reiki behandeling en vandaag is ze er dus weer.

Tijdens de behandeling van vandaag is het stil en dat is goed. In de stilte kan ze beter bij zichzelf blijven en beter voelen. 

De Reiki energie geef ik aan haar door via mijn handen. Zodra ik mijn handen neerleg voel ik de energie stromen. 

We worden gesteund door onze gidsen. Hun aanwezigheid, hun zachte energie, is duidelijk voelbaar in de ruimte.

Het valt me op dat ze na elke behandeling een zachtere blik in haar ogen heeft en heerlijk ontspannen is. Ook heeft ze sinds de 1e behandeling minder pijn in haar spieren en gewrichten.

Als we na de behandeling nog een glas water en een kop thee drinken, praten we na en delen we onze ervaringen. Ze blijft zich verwonderen over de sensaties die ze ervaart tijdens de behandelingen.

Dan is het weer tijd om afscheid te nemen, maar voor ze weggaat, wil ze eerst een vervolgafspraak maken. De Reiki behandelingen doen haar goed. Ze gunt het zichzelf.

Ik zwaai haar uit met een glimlach op mijn gezicht. Het is zo fijn en dankbaar om op deze manier iemand te kunnen ondersteunen en een stukje mee te mogen lopen.

Zoals geschreven was er vandaag stilte tijdens de behandeling. Het is echter niet zo dat elke behandeling altijd in stilte verloopt. Dat ligt aan het moment, de persoon op tafel en wat zich aandient.

Sommige mensen praten veel tijdens een Reiki behandeling, anderen helemaal niet. Ik stem daarop af, maar ik laat hoe dan ook tijdens de behandeling regelmatig stilte ontstaan. Dat doe ik, omdat degene die ik behandel dan beter bij zichzelf kan blijven (of misschien beter: weer even terug kan naar zichzelf) en beter kan (proberen te) voelen. Achteraf delen we dan ervaringen.

Wil jij ook ervaren wat Reiki voor jou kan doen?
Neem gerust contact met mij op!
Je bent van harte welkom!

Marieke Peters-Brugmans
(praktijkverbinding@gmail.com)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten