maandag 14 december 2015

Ontdekkingstocht.

Sinds ik de knoop doorhakte om een van mijn dromen, het starten van een eigen praktijk, waarheid te laten worden, ben ik aan een nieuwe ontdekkingstocht begonnen. Een leuke, spannende ontdekkingstocht met veel nieuwe inzichten, veel zaken om over na te denken en veel knopen om door te hakken.

Een nieuwe ontdekkingstocht, omdat ik met voor mij totaal nieuwe zaken geconfronteerd word, maar ook een stapje verder in de ontdekkingstocht naar mijn ware ik, omdat ik mezelf weer een beetje beter leer kennen tijdens dit proces. Ik kom weer een laagje dieper zogezegd en heb gemerkt dat ik steeds eerder patronen bij mezelf herken. Oude patronen, die me heel lang geholpen hebben, maar me nu niet meer dienen. Patronen die ik los mag laten, waar iets anders voor in de plaats komt of aan het komen is.

Soms komt er tijdens het proces een emotie, een bepaald gevoel, omhoog. In plaats van in gevecht te gaan, probeer ik het gevoel dat opkomt tegenwoordig zo vriendelijk mogelijk te begroeten. Het mag er zijn, maar hoeft me niet te beheersen. Ik luister naar wat het te vertellen heeft, maar maak vervolgens wel mijn keuze gebaseerd op wat mijn hart aangeeft.

Door het gevecht niet aan te gaan, door het gevoel niet weg te duwen, maar het juist te zien, zakt het sneller. De winst? Ik houd veel meer energie over voor hetgeen ik allemaal wil doen en graag doe!

Een onderdeel van de ontdekkingstocht die ik hier beschrijf, is het creƫren van mijn website. Gelukkig krijg ik hierbij hulp van een zeer kundig man op dit gebied. Daar ben ik zeer dankbaar voor!

Tijdens het bouwen van de website waren er heel veel mogelijkheden en daarmee ontzettend veel keuzes te maken; maar het is gelukt deze keuzes telkens vanuit mijn hart, vanuit vertrouwen te maken! Stap voor stap kreeg alles meer vorm en was er zo nu en dan ineens voortschrijdend inzicht.

Inmiddels is de website nagenoeg klaar. De laatste puntjes worden op de ‘i’ gezet en dan kunnen we ‘live’. De volgende grote stap. Het is best spannend, maar ik kijk er erg naar uit dit ‘kindje’ met de wereld te mogen delen binnenkort!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten