maandag 14 december 2015

Synchroniciteit.

Dan ineens vallen er allerlei puzzelstukjes op hun plaats, uit het niets zo lijkt het.
Ineens gebeuren er achtereenvolgens of tegelijkertijd dingen die verband houden met elkaar.

Herkenbaar?

Aangezien toeval voor mij niet bestaat, is dit voor mij meer en meer een teken, een bevestiging dat ik de juiste richting ben ingeslagen.

Sinds spiritualiteit jaren geleden op mijn pad kwam is er veel veranderd, ben ik veranderd.
Als ik terugga in gedachten realiseer ik met steeds meer hoezeer ik gegroeid ben de afgelopen jaren.
In de loop der tijd heb ik met veel verschillende aspecten binnen het spirituele kader kennis gemaakt. Ik heb veel verschillende ervaringen opgedaan en daardoor heb ik geleerd steeds beter te voelen wat echt bij me past en wat minder.

Ook dit jaar gebeurt er veel. De ene gebeurtenis volgt de andere op. De ene keuze volgt de andere op. Steeds meer mensen die mijn passie delen komen op mijn pad. Uiteraard krijg ik ook de ene na de andere spiegel voorgehouden, waardoor ik telkens een laagje dieper mag gaan in mijn eigen proces.

Het ene na het andere puzzelstukje lijkt op zijn plek te vallen en het gaat allemaal zo natuurlijk. Het is een soort flow waarin het één heel natuurlijk overgaat in het volgende en alles op elkaar aansluit. Het ene moment gaat dat vrijwel geruisloos, een ander moment is het stormachtig, maar dat maakt niet uit; het klopt en daar gaat het om.

Telkens bevestigt dat voor mij wat ik weet en diep van binnen zo verschrikkelijk goed voel:
Dit is mijn weg, dit is mijn passie en dat wil ik heel graag delen.

Het werken met energie geeft me telkens weer het gevoel van ‘thuiskomen’ en grote glimlach op mijn gezicht.

Afgelopen vrijdag, 20 november 2015, viel er ook weer een stukje van de puzzel op zijn plaats toen ik in Driel, bij Arno van Dijk, deelnam aan de Soul Body Fusion®-workshop.
Redelijk op het laatste moment had ik mezelf opgegeven; op de een of andere manier voelde ik ‘daar moet ik zijn’, net zoals ik dat bij de Reiki-cursussen en de reis naar Montserrat had gevoeld.

Wederom werd bevestigd dat ik er goed aan had gedaan naar mijn gevoel te luisteren.
Het was een fijne, inspirerende dag. Een dag waarop ik wederom heb ervaren, gevoel en geleerd. Een dag waarop ik mooie mensen heb mogen ontmoeten en met wie ik ervaringen mocht delen.

Ik heb kennis mogen maken met een healingtechniek waar ik over had gelezen en van had gehoord, maar die verder nieuw voor mij was. Een healingtechniek die ik nu ook zelf mag en naast Reiki ga toepassen in mijn praktijk.

Soul Body Fusion® helpt je meer en meer bezieling te brengen in je lichaam en daarmee in je leven. Het helpt je je bewustzijn te vergroten, meer balans te vinden, zodat je meer in je kracht komt en meer gaat stralen. Stralen vanuit je hart.


Geïnteresseerd? Neem gerust contact met me op en ik vertel je graag meer!



1 opmerking:

  1. DOCUMENTAIRE SYNCHRONICITEIT
    DVD: http://www.synchronicitydoc.com
    VIDEO ON DEMAND: https://vimeo.com/ondemand/synchroniciteit
    Bijna iedereen kent de ervaring dat sommige gebeurtenissen té toevallig zijn om af te doen als louter toeval. Psycholoog Carl Gustav Jung noemde dit soort opmerkelijke toevallen ‘synchroniciteit’.
    Dit is een intrigerende documentaire over de Franse kwantum fysicus François Martin en diens fascinatie voor synchroniciteit ofwel betekenisvol toeval. Aanvankelijk is Martin een ‘hard-core’ natuurkundige, maar hij raakt steeds meer bevlogen door het fenomeen synchroniciteit. Martin ziet overeenkomsten tussen synchroniciteit en aspecten van de kwantumfysica, maar ook het Boeddhisme en de samenhang van alles. Deze film, vol mooie toevalsverhalen over bijvoorbeeld een Franse poppenspeler of twee Engelse meisjes, nodigt de kijker uit zich open stellen voor het onverwachte, de verrukking van betekenisvol toeval.
    VIDEO ON DEMAND: https://vimeo.com/ondemand/synchroniciteit

    BeantwoordenVerwijderen